no title

Sedikit informasi. Daku telah menghapus jejak di UKM KL sebagai penyelidik, awal dari waktu perkiraanku. Pilihan sendiri tentunya. Aku fikir, berpencak di gelanggang luar adalah lebih leluasa, lebih membuana sifatnya. Entahlah kenapa, aku susah mahu kompromi dengan sistem-sistem buatan manusia ini. Barangkali ini sumpahan dalam genetik keluarga ku, abangku ada lima-4 orang bergraduasi sains dan seorang lulusan mesir,tapi toh semuanya masuk ke alam bisnes. Iya..semuanya menolak untuk masuk dalam sistem!
Masih merayap tanpa jaminan kerja yang pasti,toh..aku lapang.Sangat-sangat. Ada beberapa perancangan yang muluk-muluk hadir dalam kepala, tapi di sini aku keraskan hati supaya tak bermulut bocor. Kata orang, simpan yang terbaik untuk yang terakhir.He he..
Aku rindu dengan Odysiuss, sebab setelah ini barangkali aku harus berhenti memintal kafan untuknya, dan si Kurniawan biru yang aku temui dalam libang libu falsafah-fiqh, kapan bisa bicara lagi ya?
Teman-teman, Evy, Dee, sis Noor, Maesara, dan cinta-cinta lain yang tak tersebut,doakan aku kuat mengejar mimpi..

4 comments:

  1. Cahaya Biru  

    May 4, 2008 at 6:32 PM

    Ya..ya.. Aku doakan kamu supaya bisa mencapai cita-cita dan mimpimu.

    Aku berdoa Ikhlash, kok. Tak perlu balasan apa pun darimu. Tapi, klo, kamu memberi kue, roti, supermi, indomie dan sebagainya; aku juga ikhlash menerimanya.
    ha ha ha ha ha ha ha

    Peace.

  2. Cahaya Biru  

    May 4, 2008 at 10:47 PM

    Assalam mu'alaikum Wr. Wb.

    Hello, salam kenal. kita belum kenalan antara sesama blogger yaa, meski sering chit chat di yahoo. Maklumlah, blog saya masih baru.
    Dulu, saya adalah mahasiswa Public Policy. Tujuan utama saya adalah mensinkronisasikan antara studi ushul-fiqih dan studi Policy analysis. Mungkin, kita bisa bertukar idea/gagasan tentang how to syncronize between religion and philosophy.

    Salam Ukhuwah, Peace.
    he he he ha ha ha

  3. Sophie  

    May 5, 2008 at 12:58 AM

    duihhh..protokol amet...aku kan ga ikut sistem..hehhhh.iya iya..salam kenal juga.

  4. Anonymous  

    May 15, 2008 at 3:21 AM

    alhamdulillah..baik dan buruk tetap alhamdulillah..sebab bukan maunya kita..mau NYA dia. :)

Post a Comment