"I take no order"

Pengakuan jujur tidak semestinya polisi yang terbaik. Ia kadang menyeramkan, bikin bintat-bintat di hati, dan buat rasa jiwa aneh sekali. Sebulan lalu, ketika aku berura-ura mahu pindah rumah, roommate ku tarik muncung panjang. Lalu ayat klise meluncur laju dari bibir comelnya, "Dah tak sayang kat I?". Biasanya aku akan pasang muka datar tanpa emosi, tidak berperasaan, ataupun buat-buat tidak dengar.
Sebenarnya dia gadis yang baik, punya kekasih di Pahang, comel dan sangat prihatin hal ehwal aku. Hampir setiap hari dia memesan balik awal, dan setiap hari juga aku ingkar. Kebiasaannya,kalau dia membebel, aku katakan pada dia "Sorry mem,i take no order".Muncungnya memanjang lagi, lalu ayat sumpahan itupun berulang muncul, "U memang dah tak sayang I".
2,3 hari kebelakangan ini dia sibuk dengan kempen mengajakku tinggal tetap di rumah itu. Kontrak kerjaku habis 3 bulan akan datang, bererti bulan julai nanti,aku akan pindah rumah. Dia, roommate ku itu semenjak mac lagi sudah 'kerja keras' memujukku. Siri pujukannya termasuklah 'merasuah' aku dengan roti Boy dari KLCC, yang aku tahu untuk sebutir roti istimewa itu, dia harus berbaris panjang depan kedai.
Kata-katanya yang terakhir kali buat aku seram sejuk. "Darling,I suka U.please, I tak mau roommate lain."..urfff..Handsomekah aku?

0 comments:

Post a Comment